24. mai 2009

Makeup eller ikke makeup?

Det har vært tider da man har brukt så mye penger og ikke minst tid på makeup at jeg en gang i blant faktisk seriøst har vurdert å slutte med makeup. Man ser jo ut som man ser ut, skjønnhet kommer innenfra og bla bla bla...

Skjønnheten kommer ikke innenfra. Det lærte jeg nå da jeg var i Tyrkia.
Jeg hadde dusjet og var akkurat begynt å legge sminken da det banket på altandøra mi. Uten å tenke meg om gikk jeg og åpnet. Det var Camilla, som aldri hadde sett meg uten sminke før. Hun ble stående et par sekunder før hun utbrøt "Jøss...nå var du rar." Etterfulgt av jungeltelegrafen; "Alle sammen, Tanja er uten sminke, kom og se!"
Like etter kom folk i korstog inn på rommet mitt for å se meg uten sminke. Jeg følte meg som Julius i dyreparken.

Ingen sminkeslutt med det første.

Ingen kommentarer: