4. mars 2010

Ting som irriterer...





Oi! Har jeg blogg? Neimen så gøy da! Det hadde jeg helt glemt!

Hopper over alle beklagelsene over hvor lenge det er siden sist + 16 unnskyldninger for hvorfor det ble slik, og går rett på sak.


Tenkte jeg skulle skrive "1001 grunner til ikke å få barn", men etter en dyp samtale med mitt indre jeg, innser jeg at jeg ikke er helt klar for heksejakt og å bli brent på bål og sånn...riktig enda. Så jeg kan istedet fortelle dere hva som irriterer meg for tiden. Eller stort sett alltid, egentlig.

* Barn.
* Ord delings feil.
* Lano handsåpe. (Det er ikke såpe! Det er en klissete deig som lukter vondt!)
* Plystring uten mål og mening.
* Pelskåper/jakker/luer/osv. (Pels hvor den ikke skulle vært, - dvs alle andre plasser enn på dyr!)
* Insekter.
* Mobiltelefoner på kino.......sukk...
* Uansvarlig dyrehold
* Uforsiktige bilister
* Mennesker foran meg i kassakø, med handlevogna fylt til randen, som ikke tilbyr meg (som har bare et brød og en pakke tyggis) å gå foran. Ofte er dette mennesket ei gammel dame, av en eller annen merkelig grunn. Jeg hadde glatt skjønt det hvis det var ei sliten dame midt i 30-årene, med fire skrikende unger hengende i skjørtene... Men har man det så spesielt travelt når man er 80?
Jaja, gamle kjerringa skulle sikkert rekke bingoen. Eller toalettet.

Jeg misliker ikke eldre, altså. Jeg måtte bare rekke bussen til galehuset.

3 kommentarer:

Anonym sa...

.....men en ting er sikkert. Bytter du kø skjer det garantert noe som gjør at det går enda saktere.......

Vibeke

Tanja sa...

Tror det er det 5. budet...

Anonym sa...

Godt å se at bloggen har våknet til livet. Ta den gamle kjerringa som sto foran deg i køen og rist henne til gebisset faller ut. Det burde gjøre susen.