22. juli 2008

Dum som ei bikkje...

Jeg hater folk som lar hunden sin gå løs, spesielt når de har null kustus på bikkja, og eier kan rope seg blålilla i ansiktet uten at hunden reagerer!

To ganger har jeg og Sissi blitt oppsøkt av samme hund når vi har vært ute og gått tur. Begge gangene har denne hanhunden vært uten band og ØRER!
Det som skjer når denne hanhunden kommer bortover er at hundene først hilser, og så spretter han rundt og prøver å få tak i Sissi, som ikke er interessert i så nær kontakt med denne karen... Så jeg blir stående paralysert midt i veien med to hunder løpende rundt meg... Så lurer jeg på; hvor i huleste er eieren av dette dyret som plager oss på vår fredelige spasertur!? Det er da jeg hører eier et stykke unna... "Aaantooon! ANTON! Kom her! Anton..."

Eier roper, hund overser. Eier må fysisk hente hund. Eier DUM!
Bør ikke et minstekrav være at bikkja kommer på innkalling?

Advarsel: Min neste hund skal være en sånn en som eter andre bikkjer!!! Og dumme hundeeiere...

3 kommentarer:

Spøkelseskladden sa...

Enkelte skulle aldri hatt hund!
Sånn er det her i Oslo også, Frognerparken er helt håpløst å gå i enkelte ganger for hunder og eiere løper jo på kryss og tvers og overalt for å komme bort fra hverandre.
Ps! Du skriver jammen godt! Jeg er innom daglig for å se om du har opplevd noe nytt:)
Keep up the good work, gleder meg til fortsettelsen.

Emi og Bani-Bangou sa...

Redaksjonen i Aza-what?! er bekymret over betraktinger rundt hund uten bånd... Siden du selv bor sammen med en hund går vi alikevel utifra at denne til tider løper løs (helst daglig)? Vi tolker innlegget som at det er bøllehunder du er frustert over? Det er greit, for vi er ikke bøller.

Mvh Emi-Pemi (Cairn Terrier)

http://www.aza-what.blogspot.com

Tanja sa...

Du "går utifra at denne til tider løper løs (helst daglig)?"
Til emi-et eller annet:
Sorry å måtte skuffe deg. Min hund går ALDRI(!!!) løs ute. For det første har jeg hørt om båndtvang. For det andre bor jeg midt i sentrum. For det tredje kaster jeg ikke stein i glasshus og skriver noe slikt dersom jeg var like dum selv!!!
Nå florerer det hundelus i byen her, og jeg håper, HÅÅÅPER den dumme hundeeieren ikke holder på slik fortsatt!