15. nov. 2009

Orlando!

Jasså men havnet vi ikke i Orlando. Til tross for fire take offs og fire landinger med fly fredag den 13... Det var en lang tur. Første etappe gikk fra Bodø til Oslo. Flyet gikk kl 06:50, og jeg hadde sovet ca. 30 minutter den natta. På flyet fra Oslo til Frankfurt var vi så heldige å bli servert av en flyvertinne/vert som vi først trodde var en dame, men som viste seg å være en mann, med en meget sterk og ubehagelig parfyme. Jeg tror han brukte Angel (for kvinner) og han kledde det ikke! Stanken var uutholdelig.

Flyplassen i Frankfurt var stor. Så stor at man kan gå seg vill opptil flere ganger. Shoppingplanene mine gikk så og si i vasken på grunn av prisene der. Fant en fin jakke. Den kosta 1750. Ikke kroner, men euro...! Jeg kjøpte den ikke.
I løpet av 4 timer intens shopping endte jeg opp med å kjøpe et par kort og et bokmerke.

Etter 8-9 timer i lufta landet vi i Washington. Til tross for 16000 skjemaer og en million stempler gikk det ganske kjapt å få tollklarert bagasje og sjekket inn. Hele flyplassen var utstyrt med vegg-til-veggteppe. Er glad jeg ikke er vaskedame der...

Flyet landet i Orlando kl 00:20 (norsk tid 06:20), så etter å ha reist i et døgn var man både slitne og lei. Taxituren fra flyplassen til hotellet i Kissimmee tok en halvtime. Sjåføren hette Mike og forsøkte å lære oss spansk. Vi vet ikke hvorfor...

Etter noen tugger pizza innvilget vi oss 8 timer søvn før vi stod opp, ordnet oss leiebil og dro rett til DisneyWorld, Epcotsenteret. 25 grader i skyggen, passe lite folk, nesten ingen køer, kjempemessige juledekorasjoner og julemusikk (veldig imponert av høyttalere i blomsterbed som spilte julemusikk, slike vil jeg ha hjemme).
Fyrverkeriet på slutten av kvelden var ubeskrivelig. Hele showet foregikk i ett kvarter. Vi fikk filmet og tatt bilder, skal legge ut her etterhvert.

Kvelden fortsatte med en bedre middag på en bedre restaurant/open grill. Til forrett spiste vi crabcakes og alligatorhaler. Fint skal det være. Eksotisk nok i hvert fall.

Vann, øl og rusbrus måtte vi ha, så vi kjørte innom det lokale apoteket. Dette var i praksis mer en dagligvarebutikk som solgte alt fra mat, alkohol, klær, bleier, og dyreutstyr til makeup, leker, gavekort/innpakninger, elektriske tannbørster og lyspærer. Ja, og så litt medisin, da!

Nå er det natt, og vi ser fram til en ny dag i morgen, i DisneyWorlds Animal Kingdom, hvis vi følger planen. :)

1 kommentar:

rhenrik sa...

Jeg forstod aldri det der jeg heller, med Pharmacy; det er i grunnen mer som en nattåpen butikk eller noe. Med litt medisin :)