3. sep. 2009

Hurra!

I dag har jeg bursdag. Sålangt har det ikke skjedd noe spennende, annet enn at jeg har vært våken i hele natt uten å ha fått gjort noe fornuftig.

Jeg ønsker å benytte dette øyeblikket til å reflektere litt over uttrykket "tidens tann". Jeg hører det av og til i dagligtale, og lurer på om tiden virkelig har tenner. Det høres ihvertfall ut som den har én tann. Er det en melketann? Hjørnetann? Eller kanskje en visdomsjeksel? Eller kanskje det er snakk om en helt annen type tann. Løvetann?




Der står en liten løvetann
blant andre løvetenner
i bakken på et åkerland
og blomstrer så den brenner.

Den har slått ut sitt gule hår
på toppen av seg selv.
For av en bustet knopp i går
er det blitt blomst i kveld.

Nå er den sterk og stri og vill,
en riktig løvetann,
og strekker kry sin lille ild
mot solens kjempebrann.
Hvor stolt og gladelig den gror;
men like nedenfor
står en sørgmodig eldre bror
og feller hvite hår.

Slik venner, farer livet med
all verdens løvetenner.
Først blir de ild, så blir de sne,
og siden gamle menner.


Inger Hagerup

2 kommentarer:

rhenrik sa...

Jeg ser du reflekterer over de helt STORE ting i dag ;>

-Jeg leste i dag at at han derre Jan Thomas (kjendis stylisten) bruker hemoroidekrem under øynene for å motvirke rynker. Kanskje det er noe å vurdere på en slik alderstynget dag som dette? Jeg mener, du er jo snart 30!!! CHRIST! OMG! PFFFT!!

Alternativt så kan du jo vurdere å spiser mat på McDonalds, for som du nå vet, så blir man ikke eldre når man er stamkunde der ^^

Tanja sa...

I dag e dagen for de helt store tingan, ja. :)
Jan Thomas vet da sikkert også at brystvortekrem e flott å bruk på leppan (di i ansiktet), di skal visstnok bli riktig så puffy og fin... *himle med øyan*
Omg, OMG, hør på han som e så angrepet av 40-årskrisa at han må mobb di unge, friske og raske for å føl sæ bedre! ;D
Bara skoy! ;)