30. nov. 2008

Drømmetydning, anyone??

Etter at jeg begynte på champix (røykesluttmedisin) igjen, får jeg atter en gang oppleve de morsomste bivirkningene av den... - uvanlige drømmer!

Kan forsåvidt ha ganske spesielle drømmer uten champix også, men nå har jeg i det minste noe å skylde på.

Sist jeg brukte medisinen drømte jeg at jeg var forelska i Tor Endresen. Det har jeg ikke kommet helt over enda.

Noe senere drømte jeg at en fugl hadde satt seg fast inni mobiltelefonen min. Det var ingen søt liten spurv eller undulat heller, men en stor jævel på størrelse med en pelikan eller noe.
Først var den død. Fuglen, altså. Men så våknet den til livet igjen, og etter noe plundring med mobilbatteriet fikk jeg den ut. Forklaringa på hvorfor den satt fast inni mobilen min var visst at den hadde kræsjlanda i den. Den var litt redd meg, men meget ydmyk og takknemlig for hjelpen...

En annen natt drømte jeg at jeg omplasserte en kattunge til en mor og hennes sønn. Fintfolk var det, og de hadde bestemt seg på forhånd for hva kattungen skulle hete.
Navnet var forøvrig ikke så fint. Jeg husker jeg grein på nesen da jeg fikk høre det, og tenkte "stakkars katt".
Kattungen skulle hete Løsulp! Damen så til og med helt seriøs ut da hun sa det! Jeg var lammet av sjokk.
Ikke hadde de hatt katt tidligere heller, så jeg skjønte ikke hvorfor de ikke kunne nøye seg med Nussi eller Tussi eller et annet teit navn som annenhver katt her i landet har. Katten skulle hete Løsulp, og det var ingenting jeg kunne gjøre med det. Jeg følte meg maktesløs!
Da jeg våknet måtte jeg google navnet for å finne ut om det faktisk var noe/noen som hette det, eller om fantasien min hadde klart å skape det helt på egenhånd. Fant ingenting...
Ærlig talt...LØSULP???!!!!

Andre morsomme ord og navn som har kommet til meg i søvne er Levo og Wimpers. Googla dem også, og det viste seg at begge navnene eksisterer. Er forøvrig ganske sikker på at jeg aldri har hørt om dem før.

Her om dagen var jeg også ute og kjørte buss! Måtte kjøre slalom mellom møbler som en eller annen idiot hadde plassert midt i veien. Det var ganske morsomt...helt til bussen mista bremsene.

Takk, champix! Morsommere bivirkning skal man lete lenge etter! Nå er jeg bare 5 dager uti kuren, så jeg har neppe drømt min siste merkelige drøm...

Natta! :p

2 kommentarer:

rhenrik sa...

Tror vi kan glemme drømmetydning i dette tilfellet, lost case *snurrer rundt med fingeren mot hodet* :-P

Men jeg tror det er dags å la kattene sove for seg selv og ikke sammens med deg om nettene :-P

Anonym sa...

Man får rare drømmer ved å være gravid også vet du! ;D
Moahahahaha.....

Så blir det et savn etter kuren er ferdig, så vet du hva du har å gjøre! :P

Anbefales IKKE!!!!