28. juli 2009

Aurora.


Jeg har fått den store ære av å få være med på å lage film!

En norsk spillefilm som forhåpentligvis har premiære på norske kinoer til neste år. Det blir en romantisk komedie med god nordnorsk humor. Handlingen foregår på Aurora kino Fokus i Tromsø, og all innspilling skjer på natten mellom midnatt og 06:00.

Filmen kommer til å bli kjempebra! Dette VET jeg, for jeg har vært med både foran og bak kamera. :)
Det er til og med et par kjente fjes som har såpass tro på filmen at de har takket ja til å være med i hver sin birolle. Den ene er Tore Skoglund, som har rollen som kinosjef. Den andre kommer jeg tilbake til senere. :)

Ellers er rollene tildelt alminnelige mennesker, som gjerne har fulltidsjobb ved siden av filmjobben. De jobber på frivillig basis da dette er en lavbudsjettsfilm som er avhengig av mye frivillig arbeidskraft.

Likevel består gjengen av en gruppe herlige mennesker uten sure miner og klaging over lange arbeidsdager/netter. For en opplevelse det var å møte disse! :)

På bildet er jeg sammen med Emil, som spiller rollen som den meget entusiastiske "Karl" i filmen. Kjempegutt dette, med mange rare påfunn! Ikke fullt så energisk når kameraet er slått av, men det tror jeg vi alle er litt glad for... ;)

Den som allerede har gjettet at filmen heter Aurora har helt rett! :)

Gruppe med oppdateringer finnes på facebook; http://www.facebook.com/profile.php?id=727596048&v=photos&so=30#/group.php?gid=75476963752&ref=ts

Aurora har også egen blogg; http://aurorafilmen.blogspot.com/

Ingen kommentarer: