17. juli 2009

Verdens mest populære innspilling av illsint nordlending!

Jeg snakker selvfølgelig om den berømte Saltdalskassetten. Den dukker stadig opp her og der, i samtaler og når jeg surfer på nettet. Jeg hørte sågar om noen som hadde vært på feire i Spania, hvor de hadde vært på diskotek på kveldstid. De ble ganske overrasket da Saltdalskassetten - tilsatt musikk - runget utover lokalet..!

Jeg hører det for meg. "Dunk-dunk-dunk-faen i helvete...-dunk-dunk-dunk...satans vaskemaskin...dunk-dunk"

For de som kanskje ikke vet hva Saltdalskassetten er så er det et lydopptak (gjort med en god gammeldags kassettspiller) av en sint Saltdaling med bredt ordforråd...
Vaskemaskina er kaputt, og mannen vet ikke at sønnen hans tar opp hele seansen som foregår inne på vaskerommet.


Jeg har hørt denne kassetten mange ganger før, men må stadig trekke på smilebåndet når jeg hører den pånytt. Lærer nye ord hver gang!!


Ingen kommentarer: