29. sep. 2008

Katt avverget brann!


I dag avverget trolig min kjære Athina brann i leiligheta mi. Hun satt på benken og mjauet mens hun tittet opp mot taket, noe hun bruker å gjøre hvis hun ser noe hun har lyst til å undersøke, f.eks en flue e.l.
Det er jo ikke så mange fluer på denne årstiden, så jeg tenkte automatisk "edderkopp" og titta litt rundt for å se om jeg fikk øye på den tateren.

Det var ingen edderkopp. Istedet så jeg en stor, mørk flekk på lyskuppelen i taket. Jeg tok den ned og så at sokkelen som lyspæra sitter i er blitt løs, og tillot pæra å ligge og hvile seg på denne plastkuppelen. Det var svidd hull gjennom den, og Athina oppdaget nok at der var noe "nytt" som hun ikke hadde sett før. Jeg er glad jeg ikke får vite hva som hadde skjedd dersom Athina ikke hadde sagt ifra...

Ingen kommentarer: