25. jan. 2009

Bubbel og vås...

Så var vi inne i atter en søvnløs natt. Heldigvis har jeg ingen jobb jeg skal til. Det ville tatt seg ut. Hadde jeg hatt jobb tror jeg disse søvnløse nettene ville både bekymret og stresset meg. Veldig! - Bortsett fra i natt, kanskje, siden det tross alt er søndag, og det er få som jobber på søndager. Jeg ville ihvertfall ikke gjort det.

Så sitter man her og surfer på nettet da, og legger merke til noen røykesluttreklamer, eller annonser eller hva man skal kalle dem. Annonser og reklame går hånd i hånd.
"Stump røyken med den riktige metoden" osv. Da jeg så disse annonsene/reklamene følte jeg en viss stolthet. Jeg har klart det! Jeg er røykfri! Riktignok ikke på grunn av disse reklansene (sammenslått ord av "annonsene" og "reklamene", bare i omvendt rekkefølge), men på grunn av champix - røykesluttmedisinen fra Helvete. Pluss en porsjon stahet. Og stahet. Og enda litt mer stahet.
Det gikk!

Ser man bort fra den enkle, bitte lille, ubetydelige sigaretten jeg tok (helt seriøst, jeg tok kun 1!) på nyttårsaften (fordi jeg var dum, beruset og ville teste om røyk fremdeles var godt - noe det ikke var), har jeg vært røykfri i hele 52,5 døgn. Sånn ca.

Det føles godt å være røykfri. Skulle ønske flere klarte å slutte.

Jeg har kjøpt en rød beautybag. En liten søt en. Rød fordi den var på tilbud, og fordi den ikke fantes i sort. Det var faktisk den eneste beautybagen som var igjen. Alle de andre var solgt. Lurer på om det går an å spraylakkere den sort..?

2 kommentarer:

rhenrik sa...

Jada, det går ann å spraylakke den! Grunnen til at jeg vet dette, er fordi jeg nyligen har hørt om ei gammel dame på 88 år som hadde juletrelys i hagen sin, men alle lyspærene var hvite. Hun ville ha noen med farger, så gikk ut i hagen med sprittusj og farget noen røde :-))

Tanja sa...

Da er det kanskje noe i ordtaket "Det enkle er oftest det beste"... :)