29. jan. 2009

Våken...


Så hva gjør man da, når man våkner kl. 05:15, er sulten, har vondt i halsen og ikke får sove igjen? Jo, da står man opp, tar smertestillende og varmer opp havregrøten fra i går, drikker eplejuice, og så blogger man litt...

Mandag tok jeg mandlene, så jeg står på en solid kur bestående av paracet, voltaren og myk mat.
Etter en slik operasjon kan man jo ha problemer med å svelge både det ene og det andre(!), så jeg...gidder ikke gå nærmere inn på hvilken vei medisinen tas. La meg bare si det slik at man er livredd hver gang man slipper en fjert!

Ellers var ikke dette så ille som jeg på forhånd hadde forestilt meg. Så klart har jeg i forkant av operasjonen sett for meg diverse skrekkscenario, for hva er vel verre enn å tenke "pyttsan, det går så fint så", for så å oppdage at det gikk ikke så fint som man hadde trodd! Nei, da er det mye bedre å forberede seg på det verste, og så heller bli positivt overrasket dersom det skulle vise seg at man klarer seg bedre enn først antatt.
Nå ser jeg at det faktisk ikke var så ille, og jeg kan si at dem som synes at mandeloperasjoner er grusomme, er noen skikkelige pingler! :)


Jeg hadde sett for meg at jeg ikke skulle klare å spise noe som helst annet enn saftis de første 10 dagene etter operasjonen. Det er ihvertfall dette andre har fått meg til å tro, både folk som har og ikke har (...!) fjernet mandlene selv.
Forøvrig så jeg ikke spesielt mørkt på dette med lite mat. Jeg kunne jo trengt en kjapp slankekur, så hvorfor ikke...?
Den slankekuren kan jeg forsåvidt se langt etter! Jeg spiser verken mindre eller sunnere enn før. Kanskje heller litt mer usunt... Det går mye i loff (som alltid har vært usunt, etter hva jeg forstår) og grøt. Og alle vet jo at grøt er best med masse smør og sukker på.
Så de 5 kiloene jeg hadde sett for meg at jeg skulle bli kvitt, de blir nok værende. Kanskje de til og med får selskap av et kilo eller to ekstra... :/

Nå har jeg, siden i går kveld, hatt fryktelig lyst på smørgrøt! Det skal jeg prøve å lage senere i dag. Smør, mel, melk og sukker...sunt som pokker!

Ingen kommentarer: