15. okt. 2008

Blonde butikkdamer...

Jeg var nettopp nede i byen og tittet litt i butikker. Fint tidsfordriv på en grå og kjedelig onsdag. Trasket tilfeldigvis forbi en butikk (som jeg ikke har tenkt å nevne navn på) hvor jeg så et pledd som sto utstilt midt i inngangen. Et sånt pledd som jeg har letet lenge etter! Et supermykt, sort pusepledd, til en overkommelig pris til og med! :)

Det er to dager til lønning og jeg er blakk. Men dette pleddet SKAL jeg ha, så jeg gikk til kassen hvor det stod ei ung, blond dame...

- Hei, kan jeg få legge av noe? spurte jeg.
- Jeg har nå egentlig ikke lov å legge av noe, men hva er det du skal ha?

"Har egentlig ikke lov til å legge av"...neivel? Har hun lov eller har hun ikke? Og hvis ikke, hvorfor spør hun da?

- Et pledd, det sorte som ligger ved inngangen. Jeg kan hente det hvis du vil se...
- Hmm...er du helt sikker på at du skal ha det?

Nei, jeg har som hobby å løpe rundt i butikker og legge av ting jeg ikke har til intensjon å kjøpe, skulle jeg svart.

- Brennsikkert!

Jeg har ingenting mot blondiner, men denne var vanskelig!

1 kommentar:

rhenrik sa...

God reflektert ^^

-Ved å si som hun sa, så betydde det at hun bryter reglene ved å legge av til deg, og dermed påpeker at hun gjør noe spesielt BARE for deg :-P Det er et triks, men et dårlig et ;)

Hun burde heller ha sagt "selvfølgelig kan vi det for et par dager!", eller "Beklager, jeg kan desverre ikke gjøre det."

Mye tyder på at hun ikke har vært på kurs heller, i kundehåndtering ;)