22. okt. 2008

Graviditet til besvær...

Det er ikke greit å være gravid. Det vet sikkert alle de som har vært det. I skrivende stund har jeg intet mindre enn tre gravide venninner, og NOEN morsomme situasjoner MÅ det jo komme ut av det. :)

At man blir distrè av graviditet er sikkert og visst. Her om dagen var jeg og....la oss kalle henne "gravid venninne nr. 1" (hun som er kommet lengst på vei, og skal prøve å presse ut 2009's nyttårsbarn) på shopping på City Nord. Like før vi skulle dra hjem, kjøpte hun seg en slush. På tur ut til bilen fant hun ut at slushen ikke var noe god, så hun kastet den i en søppelboks...
Rettelse: Hun kastet slushen OG bilnøklene sine i en søppelboks!

Søppelboksen var av den typen som er så godt som innbruddssikker. Det var sent på ettermiddagen, skumring og vanskelig å se ned i boksen. Lommelykt var det ingen av oss som hadde tenk på å ta med oss på City Nord...

Tanja hadde en mobil med blits som til nød fikk duge. Og dét endte jo med at jeg fikk foreviget øyeblikket. Letingen etter den forsvunnede nøkkel!




Etter en del rugling, lirking og løfting fikk jeg løftet av "lokket" på boksen, som var like stort som boksen selv (vanskelig å forklare hvordan den var, angrer nesten på at jeg ikke tok bilde av selve boksen...eller, vel...én plass får grensen gå...)
En hjelpsom dame fant nøkkelen. Hun hadde vært gravid selv og kunne trøste Gravid Venninne Nr. 1 med at det kom til å bli verre! :):):)






Her finner hun nøkkelen. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg vet INGENTING!! hehehe..
Det var en opplevelse jeg håper "vi" slipper å oppleve en gang til.... lukter litt funky av nøkkel'n enda! :P
Tror kanskje jeg skal skaffe meg en reservenøkkel til bilen nå,... kan vel være lurt.. :P