16. mars 2011

Humor


Folk uten humor er noe av det mest tragiske jeg vet. Jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dem, og det ender raskt med at jeg prøver å unngå dem. Som regel med hell.


Jeg har møtt mennesker som aldri slår an en spøk, og som tar alt jeg sier helt alvorlig. Det er irriterende, det, for jeg har god humor!
Det har jeg forresten fått mye skryt for. Kanskje ikke så ofte, men... én gang. Eller, vel, nesten.

- Tanja, du har litt morbid humor.
- Seriøst? Mener du det? Tusen takk! :D

Her snakker vi kvalitet foran kvantitet!


Av og til løser problemet seg selv, ved at dødsseriøse mennesker blir ufrivillig morsomme. De vet det bare ikke selv. Det synes jeg er kostelig, og gjør det hele enda morsommere. Slike mennesker finnes det forøvrig ikke mange av, og finnes uansett ikke i min omgangskrets. Jeg forholder meg som sagt kun til mennesker med god humor.



Skal man ikke kunne tøyse litt? Finnes det egentlig noe som er tabu å vitse om? I så fall; hva?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg klarte ikke å sette meg inn i din situasjon når jeg leste dette. Synes dessuten at alle disse tegneseriene du har lagt ut her er langt over streken. Ha en hyggelig, men dempet dag.

Tanja sa...

Det smerter meg å høre, Roger. Da er du nok en av de jeg prøver å unngå, men tusen takk for kommentaren. Det gleder mitt morbide hjerte. Ha en ganske dempet dag du også. :)