17. mars 2011

Ups...

Igjen har jeg vært så heldig å bli trukket ut som testkanin. Denne gangen for Sublime Mousse - en slags ny type hårfarge fra L'Oreal.

Det hadde seg slik at man skulle sende inn en søknad dersom man ønsket å teste denne hårfargen, og jeg tenkte Yeeeeesss, gratis hårfargeee.

Ja. Men...

Man måtte svare på noen få spørsmål for å være med i kampen om disse hårfargene.

Hvilken farge er din opprinnelige hårfarge?
Jeg var straight ærlig og krysset av for blond.

Det er sant, jeg er opprinnelig blond, - og har farget håret svart. Basert på neste spørsmål kunne jeg dessuten ikke svare svart, det ville blitt for dumt;

Hvilken farge ønsker du å farge håret i?
Her tok jeg sats og svarte svart. Alt virket helt logisk, jeg var blond, har farget håret svart, og vil selvfølgelig farge håret svart, fordi , let's face it, det er vanskelig å legge en annen farge oppå svart. Helt logisk!

Feil.

Det satt antagelig en liten mann inne i datamaskinen og vurderte hvilken hårfarge jeg skulle bruke, fordi det kom opp en beskjed på skjermen, hvor det stod at resultatet av svart farge ikke nødvendigvis ville bli så vellykket på blondt hår.

Jamen, hva f...! Jeg har jo svart hår! Hva mener dere egentlig!?

Så jeg begynte å fylle ut skjemaet på nytt, og passet denne gangen på å lyge litt angående min opprinnelige hårfarge. Den gratis-fargen skulle jeg ha!

Det ble til at jeg svarte brun. Jeg kunne ikke svare svart, for det ville - igjen - blitt for dumt. Hvem trenger å farge håret svart når dem har svart hår?

Fornøyd med min djevelske plan valgte jeg "jeg godkjenner vilkårene, bla bla bla" og send inn.

Denne gangen var mannen inni PC'en mye hyggeligere og takket for interessen. Han skulle ta kontakt dersom jeg var en av de heldige som skulle få gratis hårfarge. Skulle kontakte meg via mail, sa han.

Det varte og rakk, og jeg hørte ingenting. Selvfølgelig var det tusenvis av folk som så sitt snitt til å få gratis hårfarge, og det var kun de 100 som først meldte sin interesse som fikk. Jeg var nok alt for treg.
Til slutt slo jeg meg til ro med at jeg ikke ville få noen gratis hårfarge, men var ganske sikker på at livet likevel ville gå videre. Så glemte jeg hele greia.

Helt til jeg plutselig fikk mail fra dem.
Gratulerer, du vil være en av de første som får prøve dette produktet i Norge.

Yaaaaay, jeg vant!!! Det kunne like godt vært en liten lottopremie - jeg ble lykkelig!

Jeg leste videre i mailen, og så forsvant det store, feite gliset mitt.

Som deltaker har du samtidig også godtatt å sende inn et før- og etterbilde av håret ditt. Dette ber vi om fordi vi ønsker å bli enda bedre kjent med fargeresultatene.

Så, for det første tenker jeg at det kan være litt greit å faktisk lese disse vilkårene før man klikker "send inn". For det andre lurer jeg på: Er det noen som er flink med Photoshop som kan ordne meg brunt hår?

På forhånd takk.

Ingen kommentarer: