25. okt. 2009

OK, da!

Jeg ser poenget. Og jeg innrømmer at fotoredigering er litt kult. - Ikke fordi folk ikke må få redigere, styre og herje med bildene sine som de vil, det må alle gjøre nøyaktig som de vil. Det er bare det at jeg føler meg litt snytt/lurt når jeg ser et flott bilde og får vite at det er redigert i fotoshop e.l.

Dersom fotografiet/motivet ikke ser ut som det gjorde i virkeligheten da bildet ble tatt er det i mine øyne ikke like "ekte". Skjønner? Jeg er kanskje rar...

Det er i så måte viktig å presisere at jeg har kommet et steg videre på veien når det gjelder fotoredigering. Jeg ser fordelene!
Nå kan jeg ca. ingenting om redigering, men forsøkte meg på det likevel. Må si forskjellen ikke er enorm, men jeg liker det redigerte bildet best. (Tøff innrømmelse!)

Bilde 1 er originalen, bilde 2 har gjennomgått en meget enkel, forsiktig og uprofesjonell redigering i windows fotogalleri.



Bilde 1




Bilde 2

Ingen kommentarer: