6. okt. 2009

Verdens merkeligste lover

Verdens merkeligste lover finner man blant annet i den amerikanske delstaten Alaska. Der er det en lov som forbyr å se på elg fra et fly. Så skal du ta fly over Alaska er det bare å glemme vindusplass og utsikt. Jeg skulle helst sittet ved midtgangen - med øyene lukket!

Man har ikke lov til å plystre i Salt Lake City på en søndag. Om det skjer får man 1000 dollar i bot. - Dette slår meg da ikke som den første plassen jeg ville reist på ferie. Jeg kunne godt funnet på og plystret noen falske toner på en søndags morgen. Mon tro om jeg får ekstra streng straff for å plystre urent...

I Canada er det en lov som forbyr elger å ha seksuelt samkvem på et fortau. - Jeg håper bare den canadiske elgen kan lese.

I Alabama er det ulovlig å ha på seg en løsbart som skaper latter i kirken. - Skulle likt og vite hva som var opptakten til denne loven...

I Texas er det ulovlig å banne foran, eller kle av seg foran et lik. - Søren! Texas også utelukket som feriemål!

Lovgivningen i Kansas forbyr harer å skyte fra en motorbåt. - Jeg skjønner harene der borte ikke er helt som andre harer. Og kan de håndtere våpen så kan de sikkert lese også. Heldigvis.

I Kansas er det forbudt å fiske med bare hendene. - Denne loven kom kanskje etter at en kone sultet ihjel hjemme mens mannen hennes var på jakt..?

I Singapore er det en lov som sier at man ikke kan vise seg naken for andre personer. - Med andre ord må man gå ut fra at andelen tilflyttede familier er ganske stor.

I California er det forbudt for dyr å ha seg innen en radius på 500 meter fra et vertshus, en skole eller et religiøst symbol. - Igjen slår det meg hvor sinnssykt intelligente dyrene der nede må være for å lese og forstå disse lovene!

I Washington er det forbudt å sove i et uthus uten eierens tillatelse. - Men hovedhuset er fritt fram!

Å putte salt på en jernbaneskinne kan straffes med døden i Alabama. - Skinnene er nemlig tilstrekkelig krydret fra før av!

Ingen kommentarer: